وظايف دفتر |
« اهداف و وظايف دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري سمنان»
• مطالعه و بررسي وضع شهرهاي استان از نظر تاسيسيات و تسهيلات رفاهي به منظور شناخت و تعيين نيازهاي مالي و خدماتي شهرهاي استان. • همكاري با واحد برنامه ريزي عمراني وزارت كشور در زمينه تهيه و تنظيم معيارها وضوابط لازم براي تعيين اولويت هاي طرح هاي عمراني در شهرها. • بررسي طرح هاي عمراني شهرداري ها براي استفاده از اعتبارات وزارت كشور و همچنين طرح هائيكه از محل اعتبارات عمراني كشور انجام مي گيرد با همكاري دفتر فني. • مطالعه و بررسي در مورد منابع درآمد شهرداري ها به منظور ارائه خط مشي اتخاذ روشهائي در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداري ها و خودكفايي آنها. • نظارت بر برنامه هاي عمراني و گزارشگيري مستمر از پيشرفت برنامه هاي عمراني شهرها و عنداللزوم اعلام عدم پيشرفت آنها به سازمان هاي اجرائي مربوطه به منظور رفع موانع با همكاري دفتر فني. • تعيين اولويت شهرها از نظر مبارزه با خطرات ناشي از سيل براي تخصيص اعتبارات لازم. • بررسي و اظهار نظر در مورد مصوبات شوراي شهر و پيشنهادات شهرداريها در مورد برنامه هاي عمراني از نظر مالي و اعتباري . • نظارت بر انجام امور پرسنلي و استخدام شهرداريها و تدوين و برنامه ريزي دوره هاي آموزشي شهرداران ، كاركنان شهرداريها و شهروندان • نظارت بر حسن اجراي وظايف قانوني وزارت كشور در امور شهرداريها. • صدور بخشنامه ها و دستورالعمل هاي اجرايي و انجام بازرسي هاي مستمر در تمام زمينه هاي كاري شهرداريها بمنظور راهنمائي ، آموزش و رعايت قانونمندي در انجام كارها . • ارشاد و راهنمائي شهرداريها در تهيه برنامه هاي اصلاحات شهري اعم از اداري ، مالي ، خدماتي و عمراني بمنظور بهبود و ارتقاء مديريت شهري . • بررسي درباره منابع درآمدي شهرداريها و ارشاد و راهنمايي در جهت افزايش سطح و ميزان درآمد شهرداريها بمنظور نيل به خودكفايي . • مراقبت در امور حمل و نقل و ترافيك شهرها . • جمع آوري و تدوين آمار و اطلاعات مربوط به شهرهاي استان در جهت برنامه ريزي و تصميم گيري . • مراقبت در اجراي قانون مديريت پسماندها . |
1395/01/08 |